Saját jármű

Tegnap a Gardenexpón láttam elektromos autókat. Volt egy sportkocsi meg egy pici, kétszemélyes "bevásárlókocsi". És elkezdtem vágyni az utóbbira. Tök jó lenne, ha önállóan közlekedhetnék, nem kéne sem menetrendekhez, sem a családtagjaimhoz alkalmazkodni. A címbe szándékosan nem autót írtam, ugyanis nem kell feltétlenül négykerekűnek lennie, elég a három is. Egyértelműen olyat szeretnék, aminek a CO2-kibocsátása nulla. Viszont fontos, hogy szakadó esőben is használhassam, legyen benne tárolóhely a csomagoknak, és ne emberi erővel kelljen hajtani, mert azt például nagy melegben az érdi dombokon nem díjaznám. A bicikli tehát kizárva (és az amúgy sem védene meg a kutyáktól, pedig ez is elvárás), de mondjuk egy pedálos-elektromos hibriddel már talán kiegyeznék. Kifejezetten városi használatra szánnám, ezért nem fontos, hogy nagyon gyorsan tudjon menni, de célszerű lenne bírnia a kátyús utakat. És mivel nőből vagyok, nem lehet csúnya. :) Valami helyes kis gömbölyded formát képzeltem el, esetleg csepp alakút, ha háromkerekű.


Ez itt a képen egy elektromos Citroen C-Zero, szerintem imádnivaló, viszont méregdrága, és egyelőre nem nagyon tudnám befolyásolni, hogyan termelik meg az áramot, amivel föl lehet tölteni. Egy saját szélkerék- vagy napelemfarm sokat segítene a helyzeten...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése