Fényképezőgép

Ez lesz a következő gépem.
Pentax, mert már kettő volt/van ebből a márkából, és nagyon szeretem. És mert az objektíveket egyelőre nem cserélem le.
K-7, mert: közel 15 megapixel (a mostani 6 helyett), ISO 100, 1/8000 záridő, és még filmezni is lehet vele.

A nagyobb felbontás azért kell, hogy amikor legközelebb a távolban látok egy dürgő túzokot, értékelhető képet készíthessek róla. (Legutóbb addig nagyítottam, míg teljesen szemcsés lett, és igazából inkább tudtam, mint láttam, hogy milyen madár van a fotón, és mit csinál.)
A fényérzékenység érdekes dolog, mert az ember azt hinné, minél kevesebb fény elég hozzá, annál jobb. Ez viszont sajnos a színek rovására megy, ami természetfotóknál elég kellemetlen.
A záridőt azóta tartom fontosnak, mióta gyakorlás közben megállapítottam, hogy a verébszárny 1/500 másodperc alatt simán bemozdul, tehát elmosódik a képen. Mi lesz, ha egyszer egy kolibrit akarok lencsevégre kapni?? :)

1 megjegyzés:

  1. Mázlim van hogy én épületeket, és épületrészleteket szeretnék egyszer majd fozótni, bár ott a zár és a fényerő játék a mélység/élesség játékához kell nagyon:). FOTÓZNI JÓ!

    VálaszTörlés